Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 15 Αυγούστου 2012

Interview 001: Jeanm


Ο Jeanm ή αλλιώς Γιάννης Μάτας μιλάει στη Δίσκοκασέτα ενόψει του νέου EP με τον τίτλο Groovatouba, το οποίο θα είναι διαθέσιμο στις αρχές του Σεπτέμβρη του 2012. Ο εικοσιπεντάχρονος dj και παραγωγός μιλάει για την καλλιτεχνική του πορεία έως σήμερα, για τη νέα του δισκογραφική δουλειά στην Baile Musik και τέλος για την μετάβασή του στο Βερολίνο.


Δ.Κ.: Καλησπέρα Γιάννη, πως ήταν η μέρα σου σήμερα;

J: Καλησπέρα παιδιά, η μέρα μου ήταν ήρεμη, συνάντησα φίλους, έχω αρκετά καλή διάθεση και όλα πάνε καλά.

Δ.Κ.: Μπορείς να μας πεις λίγα λόγια για τον εαυτό σου και την πορεία σου;

J: Γεννήθηκα στην Κοζάνη το 1987. Από μικρός, η μουσική μου τράβηξε την προσοχή μιάς που ο πατέρας μου ήταν και είναι συλλέκτης δίσκων. Τα πρώτα μου ακούσματα ήταν κυρίως των εποχών 60's, 70's, 80's και 90's  με όλα τα ανάλογα είδη που περιλαμβάνουν αυτές οι εποχές (rock, funk, jazz disco κλπ). Η αρχή της πορείας μου ήταν τυχαία όταν, στα 15 μου, πήγα σε ένα party με φίλους στην Κοζάνη και αμέσως έπιασα το feeling και την καλή διάθεση του party και η πρώτη μου σκέψη ήταν: " Εφόσον υπάρχει όλη αυτή η συλλογή στο σπίτι, γιατί να μην δοκιμάσω κι εγώ το Djing;"   Χωρίς την συγκατάθεση των γονιών μου, ξεκίνησα με κάποια παρτάκια στην Κοζάνη, όπου άρχισαν σιγά σιγά να διαμορφώνονται τα ακούσματα μου καθώς και να γίνονται κάποιες γνωριμίες οι οποίες με βοήθησαν αργότερα στην μετάβασή μου στην Αθήνα, όπου συνεργάστηκα με καλλιτέχνες όπως o Tony Lasar, o Kreon, o Lemos,  o Lostra, ο Bodj, ο Μr Statik κλπ. από τους οποίους αποκόμισα πολλές εμπειρίες και γνώσεις.


Δ.Κ.: Μάθαμε ότι πρόσφατα μετακόμισες στο Βερολίνο, πως προέκυψε αυτό;

J: Είχα επισκεφτεί την Γερμανία το 2007, με κάποιους φίλους και τον πατέρα μου. Εκεί είδα τι κατάσταση παίζει και ομολογώ ότι μου άρεσε πολύ. Είδα ότι το Βερολίνο έχει επιλογές και και ο κόσμος έχει διαφορετική κουλτούρα και αυτό μου άσκησε επιρροή όταν είχα κάποια σκαμπανεβάσματα στην προσωπική μου ζωή και είπα ότι θα φύγω. Κι έτσι έκανα τελικά. Τους τελευταίους 5 μήνες μένω στο Βερολίνο, γιατί εκτός των άλλων, αυτή η διαφορετική ζωή και κουλτούρα των ανθρώπων, την οποία ανέφερα πριν, σε βοηθάει να κάνεις και πιο σωστά και πιο επαγγελματικά την δουλειά σου, λόγω των πολλλων επιλογών που έχεις στο θέμα της μουσικής.

Δ.Κ.: Είδαμε ότι ετοιμάζεις νέο release με την Baile Musik. Πες μας δύο λόγια για την καινούρια σου δουλειά;

J: Το κομμάτι γράφτηκε στο Βερολίνο και θα μπορούσα να πω ότι ήταν κομμάτι της στιγμής. Μόλις το ετοίμασα το έστειλα αμέσως σε κάποιους φίλους, ένας εκ των οποίων ήταν ο John Dimas, για να μου πουν την άποψή τους. Έτσι ξεκίνησε η συνεργασία με τον John Dima οταν του ζήτησα να μου κάνει το remix . Τον οποίο τον ευχαριστώ πολύ. Στη συνέχεια έστειλα το κομμάτι στην  δισκογραφική με τον παραδοσιακό τρόπο και στην συνέχεια πήρα μία θετική απάντηση.


Δ.Κ.: Πότε περίπου ξεκίνησες να γράφεις κομμάτια και πότε ήταν η πρώτη σου δισκογραφική δουλειά;

J: Με την παραγωγή μουσικής ασχολούμαι 5 χρόνια περίπου. Tο πρώτο release λέγεται Q Spa και το γράψαμε με τον Lostra στη Niveous Records, με remixes από Lemos, Maik Loewen. Στη συνέχεια πάλι με τον Lostra κάναμε το Ali Tampourine στην Crossworld Academy. Τέλος, στην Elevation Recordings ήταν το πιο πρόσφατο EP με τον Lostra που περιλαμβάνει remixes από Paulo Olarte και Jackspot. Δύο ακόμα κομμάτια βγήκαν από το ίδιο Label σε συλλογές. Ο Lostra όντας έμπειρος με βοήθησε πολύ στην παραγωγή και μπορώ να πω ότι η συνεργασία μαζί του ήταν σημαντική εμπειρία για μένα.

Δ.Κ.: Η μουσική σου στις παραγωγές, έχει σχέση με την μουσική σου στα gigs;

J: Οι παραγωγές μου είναι εντελώς διαφορετικές από το στυλ μου όταν παίζω. Όταν παίζω μουσική, αυτό που βγαίνει είναι ένα συνοθύλευμα από house, disco, deep house, techno και γενικά όχι κάτι συγκεκριμένο, ολα εξαρτόνται απο την διάθεση και του κοινού αλλα και την δικιά σου πάνω από όλα και βέβαια ακομα πιστευω και το πόσο εμπειρία εχεις πάνω στην μουσική, έτσι από house μπορεί να γίνει techno και στη συνέχεια deep house κτλ

Δ.Κ.: Υπάρχει κάτι άλλο που κάνεις τον τελευταίο καιρό;

J: Υπάρχει ένα web radio κάτι φίλων μου με έδρα την Θεσσαλονίκη, το Basement και κάνω κάποιες δουλειές μέσα από αυτό στο Βερολίνο, με το όνομα Basement goes to Berlin. αυτό το κάνω γιατί είναι καλό να ακούγονται φρέσκα πράγματα και ειδικά για την Ελλάδα να υπάρχουν οι ήχοι του Basement. Επίσης αποτελεί ένα μέσο δικτύωσης με άλλους καλλιτέχνες και τη δημιουργία σχέσεων (φιλικές ή ακόμα και επαγγελματικές)

Δ.Κ.: Βερολίνο - Αθήνα, συγκρίνονται;

J: Δύσκολη η σύγκριση... στο Βερολίνο επικρατεί μια εντελώς διαφορετική κατάσταση, άλλη κουλτρούρα, άλλη οργάνωση, άλλη ανταποκριση. Στην Αθήνα τα πράγματα είναι αλλιώς, αυτό βέβαια δε σημαίνει πως δεν γίνονται αξιόλογες δουλειές. Υπάρχουν πολλοί καλλιτέχνες με ταλέντο, θέληση, και πολύ πολύ γνώση και το ποιο σύμαντικο με πολύ αγάπη για αυτήν την μούσικη.

Δ.Κ.: βινύλιο, cd, mp3, ποιά η άποψή σου;

J: ΒΙΝΥΛΙΟ! Όπως ανέφερα και προηγουμένως μεγάλωσα περιτριγυρισμένος απο δίκους λόγω του πατέρα μου. Πιστεύω πως αυτοί που το αγαπούν δε το αλλάζουν. CD θα χρησιμοποιήσω από ανάγκη, μόνο αν δε βρίσκω τους δίσκους PC μόνο για live, πράγμα που ετοιμάζω για το μέλλον.

Δ.Κ.: Δύο λόγια για το dj set που ηχογράφησες;

J: Είναι ένα set που ηχογράφησα τυχαία για πάρτη μου στο σπίτι και to style του είναι κυρίως house και έχει στοιχεία από house, techno, disco και deep house.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου